Vierailu Virtasenkaupassa

Pääsimme vierailemaan Salossa sijaitsevaan perheyritykseen Virtasenkauppaan. Yritys myy auton osia, välineitä kodinhoitoon sekä puutarhaan, leluja ja tarvikkeita lemmikeille sekä maatilan eläimille. Suurin kauppa käydään verkkosivujen kautta ja kuukaudessa heiltä lähteekin n. 5000 pakettia asiakkaille.

Kauppa on kokenut itse ulkonäollisesti ja tilan puolesta aikamoisen muutoksen. Myymälätilaa on pienennetty huomattavasti ja sitä kautta on saatu enemmän tilaa varaston puolelle. Tarvetta lisätilalle oli kasvavan verkkomyynnin myötä.

Virtasenkaupan myymälä on todella siisti ja selkeä. Siellä on tehty paljon asioita itse ja mietitty sitä miten saadaan siitä persoonallisen oloinen. Siinä se on myös todellakin onnistunut eikä näytä lainkaan perinteiseltä varaosa liikkeeltä. Sinne on sijoitettu paljon hauskoja yksityiskohtia ja kokonaisuus pysyy silti koko myymälätilassa.

Virtasenkauppa.fi

Virtasenkauppa pyörittää verkkokauppansakkin itse ja tarkoitus on pitää se asiakaslähtöisenä ja helppona. Tavoite on siis se, että vaikka et tietäisi mitään esim. autoista osaat ostaa juuri sen mitä sinä tarvitset. Ihmisläheisyys on myös tärkeässä osassa myös verkkokaupassa missä ei tule sitä varsinaista ihmis kontaktia. Tämä pidetään yllä jättämällä esim. kirjoitusvirheitä teksteihin ja viesteissä on aina joku nimi keneltä se on. Tilatessasi verkkokaupasta pakettiisi pistetään mukaan lakupatukka ja käsin kirjoitettu lappu joka tuo myös oman kivan lisäyksensä ja hyvän fiiliksen asiakkaalle.

Virtasenkauppa on myös esillä aktiivisesti somessa mutta pääosassa siinä ajatellaan kaupankäyntiä. Tuote- esittelyissä käytetään myös paljon videoita ja youtubesta löytyy esittelyvideota ja käyttö- ohjeita. Nämä he myöskin tekevät itse ja se tuo kaupalle helposti lähestyttävän kuvan.

Vaikka verkkokauppa onkin isossa osassa heidän myyntiään niin asiakaspalvelu on heille myös myymälän tiloissa tärkeää. Siksi sen ulkonäköönkin on panostettu paljon ja siellä käymistä voisi melkein sanoa elämykseksi. Kauppaan tullessa voi ottaa vuoronumeron millä pääset vuorollasi asiakaspalvelijan tiskille. Siltikin tavoitteena on että jos asiakas ei ottaisikaan vuoronumeroa tulee vapaa myyjä hänen luokseen. Jokaista asiakasta palvellaan.

Jätä kommentti

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s